Активне слухання і підтвердження почуттів дитини: як це робиться
Продовжуємо вчитися конструктивного вирішення конфліктів з дітьми. Минулого разу за допомогою експрес-курсу експертів з виховання ми з'ясували, яким може бути обговорення проблеми, що існує у дитини. Сьогодні потренуємося в активному слуханні і проказуванні почуттів дитини і виконаємо завдання тесту.
Проблемы ребенка и реакция родителей: тест от экспертов по воспитанию
Що значить активно слухати дитину?
Діти ще сильніше дратуються, коли їх негативні почуття заперечують або вважають незначними.
Дитина: Я зробив в школі кролика, а він зламався!
Дорослий: Дурниці! У нього зламалося тільки вухо ...
У таких ситуаціях навіть просте, логічне батьківське рішення не допомагає.
Дорослий: Ти можеш зробити нового кролика ...
Дитина: Не хочу нового! Хочу свого старого кролика!
Діти хочуть, щоб ви знали, що вони відчувають. Іноді достатньо їх просто вислухати.
Дитина: Вчителька дала нам глину, я зробив кролика, але він упав, і у нього відкололося вухо ...
Іноді ви можете показати, що розумієте почуття дитини, за допомогою простих вигуків: "О!", "М-м-м" ...
Дитина: І тепер у мого кролика тільки одне вухо ...
Дорослий: О ...
Іноді корисно назвати випробовуване дитиною почуття.
Дитина: Я намагався приклеїти вухо, але воно весь час відвалюється.
Дорослий: Так, це дійсно дуже неприємно ...
Більшості дітей подобається, коли ви даєте їм у фантазіях те, чого вони не можуть отримати в реальності.
Дорослий: Упевнений, тобі хотілося б сказати: "Абракадабра!" - І у твого кролика виросло б нове вухо!
Ви можете визнати почуття дитини, навіть якщо вирішите обмежити їх дії.
Дорослий: Бачу, тобі подобається пити сік прямо з пляшки ...
Дорослий: Але так в пляшку можуть потрапити бактерії. Візьми цей стакан або налий сік в чашку.
Тренування в підтвердженні почуттів: тест для батьків
Етап слухання та підтвердження почуттів дитини - дуже важливий для налагодження контакту. Наша автоматична реакція на вираз негативних почуттів найчастіше буває неправильною. Пропонуємо потренуватися в тому, як реагувати правильно. У кожному з наведених нижче прикладів виберіть відповідь, яка показує, що ви розумієте почуття дитини.
1. Дитина: Папа мало не вбив мене, коли витягав скалку з мого пальця ...
Дорослий:
А) Тобі не могло бути настільки боляче.
Б) Схоже, тобі дійсно було дуже боляче.
В) Він зробив це в ім'я твого блага.
2. Дитина: Через це легкого снігопаду тренер скасував нашу гру!
Дорослий:
А) Ти, напевно, дуже розчарований. Ти так готувався до гри, а тепер доведеться чекати.
Б) Чи не переймайся. У тебе буде ще багато можливостей пограти.
В) Ваш тренер прийняв правильне рішення. Іноді легкий снігопад переходить у справжню пургу.
3. Дитина грає з вашими новими намистом.
Дорослий:
А) Скільки разів я тобі казала, щоб ти не чіпала мої прикраси ?! Ти погана дівчинка!
Б) Будь ласка, не грай з маминими намистом. Ти їх порвешь.
В) Тобі подобаються мої нові намиста. Але їх дуже легко порвати. Пограй з дерев'яними або з цим шарфом.
4. Дитина: Я не люблю павуків.
Дорослий:
А) Не любиш? Чому?
Б) Не говори так. Вони - частина природи.
В) Я теж їх не люблю.
5. Дитина (стривожено): Завтра у мене контрольна з математики.
Дорослий:
А) Розслабся. Я впевнений, ти все вирішиш правильно.
Б) Якби ти більше займався, то зараз не про що було б хвилюватися.
В) Ти хвилюєшся. Упевнений, що тобі хотілося б, щоб все вже було позаду.
6. Ваша дитина їсть спагетті руками.
Дорослий:
А) Ти ведеш себе за столом огидно.
Б) Я знаю, що руками їсти спагетті простіше. Але коли ми їмо всі разом, то нам би хотілося, щоб ти користувався виделкою.
В) Не можу повірити, що в такому віці ти все ще їж руками.
7. Дитина: Девід запросив мене на танці. Він мені подобається, але я не знаю, йти чи ні ...
Дорослий:
А) Звичайно, йди. Ось побачиш, там буде весело.
Б) Розбирайся сама. Чи тобі хочеться піти, чи ні.
В) Значить, тобі хочеться піти, але ти не зовсім впевнена?
8. Дитина: Я втечу з дому!
Дорослий:
А) Відмінно! Я допоможу тобі зібратися.
Б) Не говори дурниць! Не бажаю чути подібних розмов!
В) Ти нещасливий. Упевнений, що тобі хотілося б, щоб все було по-іншому.
Правильні відповіді: 1Б, 2А, 3В, 4А, 5В, 6Б, 7В, 8В
Проблемы ребенка и реакция родителей: тест от экспертов по воспитанию
Дізнаємося і висловлюємо почуття: правильно і неправильно
Ось кілька ситуацій, в яких діти часто відчувають негативні почуття, а також можливі реакції дорослих. Зверніть увагу: єдино правильного і неправильного відповіді в кожній ситуації не існує. Якщо ми нехтуємо почуттями дитини або даємо йому поради, ми не праві. Якщо ми шанобливо підтверджуємо почуття дитини, то чинимо правильно.
1. "Я ніколи більше не буду грати зі Сьюзі!"
Неправильна реакція: Ти ж так не думаєш! Сьюзі - твоя найкраща подруга!
Правильна реакція: Іноді вона тебе по-справжньому злить.
2. "Чому це сестрі подарували на день народження стільки подарунків ?!"
Неправильна реакція: А в твій день народження подарунки отримувала ти, а твоєї сестри нічого не дісталося.
Правильна реакція: Неприємно, коли всі подарунки дістаються твоєї сестри. Упевнений, ти хотіла б, щоб сьогодні був твій день народження.
3. "Моя картинка негарна".
Неправильна реакція: Ні, що ти! Вона красива!
Правильна реакція: Бачу, що ти не дуже задоволений своєю роботою ...
4. "Вчителька мені занадто багато задає".
Неправильна реакція: Ти на все скаржишся. Так не можна!
Правильна реакція: Якби вчителем був ти, то задавав би дітям набагато менше.
5. Дитина виглядає нещасним.
Неправильна реакція: Що сталося? Якщо ти мені не скажеш, я не зможу тобі допомогти.
Правильна реакція: Щось трапилося. Тебе щось турбує?
Продовжуємо вчитися конструктивного вирішення конфліктів з дітьми. Минулого разу за допомогою експрес-курсу експертів з виховання ми з'ясували, яким може бути обговорення проблеми, що існує у дитини. Сьогодні потренуємося в активному слуханні і проказуванні почуттів дитини і виконаємо завдання тесту.
Проблемы ребенка и реакция родителей: тест от экспертов по воспитанию
Що значить активно слухати дитину?
Діти ще сильніше дратуються, коли їх негативні почуття заперечують або вважають незначними.
Дитина: Я зробив в школі кролика, а він зламався!
Дорослий: Дурниці! У нього зламалося тільки вухо ...
У таких ситуаціях навіть просте, логічне батьківське рішення не допомагає.
Дорослий: Ти можеш зробити нового кролика ...
Дитина: Не хочу нового! Хочу свого старого кролика!
Діти хочуть, щоб ви знали, що вони відчувають. Іноді достатньо їх просто вислухати.
Дитина: Вчителька дала нам глину, я зробив кролика, але він упав, і у нього відкололося вухо ...
Іноді ви можете показати, що розумієте почуття дитини, за допомогою простих вигуків: "О!", "М-м-м" ...
Дитина: І тепер у мого кролика тільки одне вухо ...
Дорослий: О ...
Іноді корисно назвати випробовуване дитиною почуття.
Дитина: Я намагався приклеїти вухо, але воно весь час відвалюється.
Дорослий: Так, це дійсно дуже неприємно ...
Більшості дітей подобається, коли ви даєте їм у фантазіях те, чого вони не можуть отримати в реальності.
Дорослий: Упевнений, тобі хотілося б сказати: "Абракадабра!" - І у твого кролика виросло б нове вухо!
Ви можете визнати почуття дитини, навіть якщо вирішите обмежити їх дії.
Дорослий: Бачу, тобі подобається пити сік прямо з пляшки ...
Дорослий: Але так в пляшку можуть потрапити бактерії. Візьми цей стакан або налий сік в чашку.
Тренування в підтвердженні почуттів: тест для батьків
Етап слухання та підтвердження почуттів дитини - дуже важливий для налагодження контакту. Наша автоматична реакція на вираз негативних почуттів найчастіше буває неправильною. Пропонуємо потренуватися в тому, як реагувати правильно. У кожному з наведених нижче прикладів виберіть відповідь, яка показує, що ви розумієте почуття дитини.
1. Дитина: Папа мало не вбив мене, коли витягав скалку з мого пальця ...
Дорослий:
А) Тобі не могло бути настільки боляче.
Б) Схоже, тобі дійсно було дуже боляче.
В) Він зробив це в ім'я твого блага.
2. Дитина: Через це легкого снігопаду тренер скасував нашу гру!
Дорослий:
А) Ти, напевно, дуже розчарований. Ти так готувався до гри, а тепер доведеться чекати.
Б) Чи не переймайся. У тебе буде ще багато можливостей пограти.
В) Ваш тренер прийняв правильне рішення. Іноді легкий снігопад переходить у справжню пургу.
3. Дитина грає з вашими новими намистом.
Дорослий:
А) Скільки разів я тобі казала, щоб ти не чіпала мої прикраси ?! Ти погана дівчинка!
Б) Будь ласка, не грай з маминими намистом. Ти їх порвешь.
В) Тобі подобаються мої нові намиста. Але їх дуже легко порвати. Пограй з дерев'яними або з цим шарфом.
4. Дитина: Я не люблю павуків.
Дорослий:
А) Не любиш? Чому?
Б) Не говори так. Вони - частина природи.
В) Я теж їх не люблю.
5. Дитина (стривожено): Завтра у мене контрольна з математики.
Дорослий:
А) Розслабся. Я впевнений, ти все вирішиш правильно.
Б) Якби ти більше займався, то зараз не про що було б хвилюватися.
В) Ти хвилюєшся. Упевнений, що тобі хотілося б, щоб все вже було позаду.
6. Ваша дитина їсть спагетті руками.
Дорослий:
А) Ти ведеш себе за столом огидно.
Б) Я знаю, що руками їсти спагетті простіше. Але коли ми їмо всі разом, то нам би хотілося, щоб ти користувався виделкою.
В) Не можу повірити, що в такому віці ти все ще їж руками.
7. Дитина: Девід запросив мене на танці. Він мені подобається, але я не знаю, йти чи ні ...
Дорослий:
А) Звичайно, йди. Ось побачиш, там буде весело.
Б) Розбирайся сама. Чи тобі хочеться піти, чи ні.
В) Значить, тобі хочеться піти, але ти не зовсім впевнена?
8. Дитина: Я втечу з дому!
Дорослий:
А) Відмінно! Я допоможу тобі зібратися.
Б) Не говори дурниць! Не бажаю чути подібних розмов!
В) Ти нещасливий. Упевнений, що тобі хотілося б, щоб все було по-іншому.
Правильні відповіді: 1Б, 2А, 3В, 4А, 5В, 6Б, 7В, 8В
Проблемы ребенка и реакция родителей: тест от экспертов по воспитанию
Дізнаємося і висловлюємо почуття: правильно і неправильно
Ось кілька ситуацій, в яких діти часто відчувають негативні почуття, а також можливі реакції дорослих. Зверніть увагу: єдино правильного і неправильного відповіді в кожній ситуації не існує. Якщо ми нехтуємо почуттями дитини або даємо йому поради, ми не праві. Якщо ми шанобливо підтверджуємо почуття дитини, то чинимо правильно.
1. "Я ніколи більше не буду грати зі Сьюзі!"
Неправильна реакція: Ти ж так не думаєш! Сьюзі - твоя найкраща подруга!
Правильна реакція: Іноді вона тебе по-справжньому злить.
2. "Чому це сестрі подарували на день народження стільки подарунків ?!"
Неправильна реакція: А в твій день народження подарунки отримувала ти, а твоєї сестри нічого не дісталося.
Правильна реакція: Неприємно, коли всі подарунки дістаються твоєї сестри. Упевнений, ти хотіла б, щоб сьогодні був твій день народження.
3. "Моя картинка негарна".
Неправильна реакція: Ні, що ти! Вона красива!
Правильна реакція: Бачу, що ти не дуже задоволений своєю роботою ...
4. "Вчителька мені занадто багато задає".
Неправильна реакція: Ти на все скаржишся. Так не можна!
Правильна реакція: Якби вчителем був ти, то задавав би дітям набагато менше.
5. Дитина виглядає нещасним.
Неправильна реакція: Що сталося? Якщо ти мені не скажеш, я не зможу тобі допомогти.
Правильна реакція: Щось трапилося. Тебе щось турбує?
Комментариев нет:
Отправить комментарий